Semne bune anul are,
Are semne...nu se vede,
Amar cu gustul de sare;
Nu credeți, vă vine,-a crede.
Zeamă, acră, murătură
Așa plouă,-i fleșcăială!
Ținem drumul pe -arătură ;
Mi-ați spune: Mare scofală!
Se lucrează tot pământul
Plin este de bălării
Să punem la treabă gândul,
La umbră, cu pălării.
Am scăpat și de ninsoare
S-a topit și gheața -n care
Ne-ncălzim" acum la soare"
Dintr-o stare-n altă stare.
Am ajuns viețuitoare
Toată lumea se agită ;
Cred, că doar o vrăjitoare
Ne scapă de viața friptă -
Ce ospăț! ... Ce masă mare!
Patru pături și colaci,
Asta e ultima cale
Că și -așa suntem săraci.
O coliv'-o lumânare
Grâul nici nu are preț
Punem preț pe viața-n care...
A ajuns ca de mistreț.
E cu spatele întors...
Primăvara e pe dos;
Mâlul s-a făcut c-am gros-
Nervii i-am stors pân' la os.
Este totuși primăvară...
Bâzele și toți bondarii,
Greierele de la țară,
Cine să cânte în arii!
Cine să mai dea ' târcoale
Printre fragile zambile
Să trezească, și să scoale ;
Natura, e ca în filme!
Păsările- s călătoare...
Și zburau...într-un echer;
Zilele -s devastatoare;
A pierit acel mister.
Totul s-a pierdut în lume;
Nu-i nimic ca altădată,
Jur, că lucrurile bune...
Expirate sunt de-ndată.
Numa' n mine coace timpul
Ca pe-o frunză de stejar,
Și -mi schimonosește chipul
Mi-l usucă... Stau pe jar!
Are semne...nu se vede
Elena Buldum
vol în lucru"Legile firii "

Postări populare de pe acest blog

LA FEREASTRĂ

Unde Dumnezeu creează