Ori....o lasă...
Elena Buldum
pamflet

Dragii mei, mă ascultați...!
Pe cocoș să-l -ntrebați,
De ce umblă căpiat...
Și puțin afemeiat?

Unul mare-i pintenat...
Se crede cel mai moțat
Și pe gard s-a  cocoțat...
Pentru găini  e  cățărat...

Toată ziua-i la vecini...
Cu frumoasele găini,
Prin ogradă merg, alese
El, la una să vizeze?

Era-naltă și ochioasă
Pestrița era frumoasă,
Îi făcea cu creasta des;
Crezând, că avea succes!

Porumbaca-nfuriată...
De invidie mușcată
Că se dă alta la el...
De ce-i cumpără inel?

Ce cochete, ce roșcate
Când pestrițe și moțate
Una vrea să îl descoasă-
O preferă pe ochioasă!

Una cu puține pene
Cu mersul greu și alene
Și-o alintă somnu-n gene
Așa-i toată ziua, nene!

Doarme, cu ciorap pe cap-
Mai are și-un handicap...
Se vede așa frumoasă
Și deșteaptă și pieptoasă.

Ce, cocoșu-o vrea mireasă
O face cenușăreasă
E mireasa lui aleasă
(Mama ei de cuculeasă)

Ce cocoș, e plin de fițe...
Caută găini pestrițe
Pe cele mai tinerele
Toate sunt așa de rele?

Eu,  sunt o rață leșească
Toată ziua prepar pască-
În ograda cu pricini
Trag cu ochiul la găini.

Toate sunt tare frumoase
Dar, una fără un  noroc
Gătite toate cocoase
Își dau ziua-n ghioc.

Mă mărit, cu un gânsac...
Care sâsâie și -i plac
Nu-mi pune la gură scoci-
Joc și dansul unei foci.

- Zise una: albe,  pene
Cu -un rimel fâcându-și gene!








Postări populare de pe acest blog

LA FEREASTRĂ

Unde Dumnezeu creează