Imagini suprapuse...
Elena Buldum

Despletesc părul cărunțit
și mă agăț cu disperare
de vorbe confirmate
la timpul potrivit
că ființa mea se privește
des în oglindă.
Neliniștită de gânduri închise
și săpate adânc în obrazul
ridat al vremii 
fiecare în imaginația sa ține
aproape și viața și moartea
Pot afirma le adulmecă pe amândouă
Se strivesc uneori între ele precum
statui topite de ceară.
Chiar nu este nimic de făcut?
In teriorul și exteriorul nostru nu este altceva
decât o mască a timpului devenită față nouă
cu chip desfigurat.
S-a născut odată cu noi viața și frica
și odată cu moartea lașitatea consumându-și
toate resursele prin diferite leacuri să poată fi invinsă.
Oglinda din noi ne tulbură imaginea
în interior și la exterior.
Am obosit căutând tabloul perfect fără geamuri
și margini întunecate.
Sunt dizolvate în eterul universului!

Respir pulsații pe minut
simt că trăiesc dar nu disting chipul acela
care mă privește fix.
Cu ochii sclipind ca a unui leu flâmând
gata și pregătit să-și devoreze prada
Fug de mine, de imaginea animalului
hotărât să mă risipească în bucăți.
Nu îmi simt nici tălpile picioarelor
și nici corpul, îmi simt doar trupul
în formă de inimă roșie
gata să cadă și-n cădere mă fac țândări
și mă împrăștii precum cioburile
unei oglinzi sparte.
Unde este aceea plutire armonioasă?
Aceea senzație de zbor lin
unde nu mă sufocă plămânii
să pot respira profund
aerul proaspăt al vieții!
Îmi este frică să nu mă prefac
în cenușă!
Imi este teamă de trupul hidos
căzut în gol pe pământ!

Accept sau nu realitatea în convingerea
că moartea nu este un chin.
Am căutat cu ochii
să nu împletesc într-o pânză
de păianjen iluzia vieții.
Nu am dat la o parte renunțarea
îl port ca pe veșmânt nou.
Nu doresc să trăiesc ca o jivină
lihnită și însetată
fugând și căutând mereu pulsul victimei.
Mai bine pradă decât prinsă într-un trup sau carne putrezită.
Mă tulbură dar mă și liniștește imaginea din oglindă
ce este limpede ca unui râu.
În tăcere devin propriul meu vraci.
Îmi cauterizez singur toate rănile
în pielea uscată și ridată de timp.
Acum nu mai este loc pentru întoarcere.
Prea plinul timp nu trebuie irosit
spulberat fără rost în cele patru zări.
Acum a venit vremea să-mi disting chipul meu
cioplit din oglindă.
Suprapun imaginea o strîng în pumn
caut cu disperare aceea cădere în gol
chiar dacă este dureroasă
ecoul coboară lin
mă liniștește pe un refren deja cunoscut
de noi toți
odihnească-se trupul în conjugarea
verbului „a fi”!

Postări populare de pe acest blog

LA FEREASTRĂ

Unde Dumnezeu creează