Limba mea din străbuni


Limba mea din străbuni
Elena Buldum
drepturi de autor 2013

Orologiul bate timpul,
Se tot scurge -ncet, ușor
El învârte și pământul
Și  e călător pe-un nor!.

Limba mea e românească...
Cât port ie țărănească,
O vorbesc așa ușor..
Graiu-i dulce din popor.

În limba mea, îmi fac o cruce,
Am cuvântul cel mai dulce,
Fața riduri îmi brăzdează,
Cât pământul meu vibrează!

Limba-i din bătrâni lăsată...
Din strămoși e ascultată,
E mai veche decât  gândul,
Cam de când e și cuvântul.

Limba se rotește-n gură,
Să-i păstrez a ei măsură,
Din cuvinte ca să știi
Vreau să-i fac doar bucurii!

Limba mea-i cu vorbă dulce
Îmi duc zilele pe-o cruce,
Viața să mi-o pot duce
Să nu moară la răscruce.

Limba mea a celor buni,
Dacii -i-au adus cununi,
Ne-au lăsat ca moștenire
Vorba noastră cea din fire!

Am pe limbă gust de fiere;
Mai mereu, mă rog, de piere 
Să nu moară limba noastră,
Ca și omenia voastră!




Postări populare de pe acest blog

LA FEREASTRĂ

Unde Dumnezeu creează